CARTELLS GUANYADORS V CONCURS COEDUCACIÓ

Ja tenim als guanyadors del V concurs de coeducació de l'Institut Provençana!! Després de 15 de votació, on han participat fins a 600 persones de la nostra comunitat educativa, Nuria i Maria del cicle de Marketing i Publicitat han obtingut el 29,9% dels vots, enfront del 29,2% de Maryori Yamilé d'Activitats Comercials que ha quedat en segon lloc.

Llegir-ne més...

TALLER D'EINES DE COMUNICACIÓ

Els dies 20 i 21 de desembre, es va dur a terme el Taller d'eines de comunicació adreçat a l’alumnat de segon CFGS de Màrqueting i publicitat, realitzat a l’aula Open Space de l'institut.

Llegir-ne més...

PROJECTE POMEZIA: CONVENI INNOVA AMB "LA FUNDICIÓ"

El dia 24 de novembre, es va signar un conveni de col·laboració Innovafp entre la fundació La Fundició i l’institut Provençana.

Aquesta col·laboració consisteix en portar a terme el projecte anomenat “Pomezia”.

L’objectiu del projecte “POMEZIA” és focalitzar l’aprenentatge actiu i participatiu en una experiència vivencial i de col·laboració entre l’alumnat del PFI Auxiliar d’Obres d’Interior i  Pintura de l’INS Provençana  i l’entitat LaFundició, creant sinergies de coneixement.

Llegir-ne més...

Què és l'avaluació i l'acreditació

El procediment d'avaluació i acreditació de competències professionals adquirides mitjançant l'experiència laboral o vies no formals de formació permet a les persones que hi participen d'aconseguir una certificació que els pot servir per arribar a obtenir un títol d'ensenyament professional, un certificat de professionalitat, o totes dues coses.

La certificació, en alguns casos, pot conduir a l'obtenció dels requisits per exercir la professió de les activitats regulades.

El procediment implica l'assistència de la persona interessada a un màxim de cinc sessions presencials en el centre assignat; les tres fases del procediment són la d'assessorament, la d'avaluació i la d'acreditació de la competència.


Assessorament

L'aspirant disposa d'un assessor o assessora que l'acompanya i aconsella perquè tingui més possibilitats de superar la fase d'avaluació; l'ajuda a completar el dossier de competències professionals, que inclou els documents justificatius de l'experiència laboral i/o de la formació i altres informacions necessàries per identificar el seu bagatge professional i les competències professionals adquirides amb l'experiència laboral o la formació rebuda.

A partir d'aquesta informació, l'assessor o assessora elabora un informe orientatiu sobre la conveniència o no d'accedir a la fase d'avaluació o seguir un itinerari formatiu.

Avaluació

L'aspirant pot demostrar les competències professionals que vol acreditar. Els avaluadors analitzen la documentació aportada per l'aspirant (i revisada per l'assessor o l'assessora) i comproven la seva competència professional mitjançant una entrevista professional o a través d'altres mètodes.

Acreditació

Les persones que superen l'etapa d'avaluació reben una certificació oficial per a cadascuna de les unitats en què han demostrat la seva competència professional. També reben un informe d'orientació i una proposta d'itinerari formatiu de la comissió avaluadora per tal de completar una titulació oficial.